Technika jazdy - rondoTechnika cz.2

 

W trakcie skręcania na rondzie w lewo, powinno się zająć adekwatny pas. W ogromnej liczbie przypadków będzie to lewy pas albo skrajny lewy pas, w wypadku gdy pasów jest więcej niż dwa. Manewru skrętu w lewo nie sygnalizuje się zazwyczaj przed dojechaniem do ronda, natomiast jest to dopuszczalne. Po wjechaniu na skrzyżowanie zająć powinno się lewy pas. Dopiero przed zjazdem w lewo pas powinno się przerobić na prawy. W wypadku gdy jest to nie możliwe, ponieważ na prawym pasie znajdują się pojazdy samochodowe, powinno się zatrzymać się i poczekać. Po przerobieniu pasa można zjechać z ronda. Zarówno przeróbkę pasa jak również sam zjazd ze skrzyżowania powinno się zasygnalizować prawym kierunkowskazem. Jeżeli już na rondzie jest więcej zjazdów, w sytuacji jazdy w innym kierunku niż w prawo czy na bezpośrednio znając powinno się także lewy pas. W sytuacji zawracana na rondzie też bezwzględnie zajmować należy pas wewnętrzny czyli lewy. W sytuacji każdorazowej zmiany pasów na rondzie, manewr powinno się w każdym momencie zasygnalizować. W pewnych sytuacjach także spotkać można ronda z sygnalizacją świetlną. Poruszanie się po nich wygląda nieco przeciwnie.